Æstetik

Hjem Fora Greb og Volumes. Æstetik

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
      Peter
      Keymaster

Vi talte ikke så meget om æstetik på de første 2 kursusdage.
      Jeg hørte æstetik nævnt i forbindelse med flere greb samlet op af hinanden i mønstre, som sættet der sad før det vi satte sammen f.eks.

Æstetik er for os en subjektiv størrelse. Bjørn og jeg ser også forskelligt på det, og lægger vægt på forskellige ting. Her er et par ord for egen regning.

Jeg er mest tilhænger af minimalistisk rutebyg forstået på den måde, at der kun skal sidde det absolut nødvendige på væggen, men at der samtidig skal være mest mulig klatring på det. Mindre plastik – mere klatring.
      Konkurrencen vi har linket til på forsiden – Top of the Tops er indbegrebet af både æstetisk og genial rutebyg i mine øjne. Der sidder få greb og features, og det er uklart, hvad der skal bruges i hvilken rækkefølge, og om nogle af grebene skal bruges flere gange.

Der er en tendens til mange store voluminøse greb og features, som anses for at være visuelt tiltrækkende. Jeg synes det er vulgært og ofte skåret alt for meget ud i pap, hvad man skal. Og hvem profiterer egentlig af at sætte en fiberskal til 700kr. som trin, der skal trædes een gang ?

Det handler om salg og markedsandele i et mættet marked – ikke om klatring.

Spændt på at høre jeres meninger.

• Dette emne blev ændret 3 weeks, 3 days siden af Peter.
      Peter
      Keymaster

Og jo jeg kan godt se, at det her ser helt fænomenalt ud. Jeg mener bare ikke det har noget med vores hverdag at gøre 😉

VM Innsbruck 2018

• Dette svar blev ændret 3 weeks, 3 days siden af Peter.
      Peter
      Keymaster
      Peter
      Keymaster
        Bjoern
        Keymaster

Læg specielt mærke til de tanker, der går ind i opsætningen af volumes, er værd at studse over. Som her hvor Florian bruger ekstra lang tid på at gennemtænke alle muligheder for bevægelser på det volume-setup som han planlægger. Når det endelig ryger op på væggen, så ser en udefrakommende det og tror det er “held” at de sidder godt til to problemer.

Viser 3 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.